Oplatí sa podnikať popri zamestnaní?

Autor: Ján Zbojek | 24.11.2013 o 19:33 | (upravené 24.11.2013 o 19:51) Karma článku: 6,26 | Prečítané:  3795x

Ľudia dávajú prednosť tradičnému spôsobu zarábania a  to je zamestnanie. Keď nastupujú do zamestnania, tak sa v prvom rade zaujímajú o výšku príjmu a benefity navyše. Potom podpíšu pracovnú zmluvu a začínajú svoju kariéru. V zamestnaní je obmedzený príjem, ktorý limituje naše možnosti. Po určitom čase zisťujeme, že naše skutočné výdaje sú vyššie ako príjem a začíname byť nespokojní. Hľadáme si prácu s vyšším príjmom.  Väčšina ľudí to robí tak, že keď sa im zvýši príjem, automaticky si zvyšujú výdaje. Tým sa ich finančná situácia nezmení k lepšiemu. Najhoršia situácia nastáva, keď sa nám nepredvídane zvýšia výdaje alebo prídeme dočasne o príjem. Väčšina to rieši spotrebným úverom a to je cesta k dlhodobej zadlženosti. Jediná cesta ako z toho von, je navýšiť príjem tak, aby pokryl všetky výdaje a umožnil splatiť dlhy. To sa dá dosiahnuť len druhou prácou alebo podnikaním.Pri vysokej nezamestnanosti máme často problém nájsť si jednu prácu a nie ešte dve.

Potom je tu druhá možnosť zarábania a to je podnikanie popri zamestnaní. Voči podnikaniu majú ľudia výhrady, prípadne obavy a preto sa do predaja tovaru  v

eľmi nehrnú. Hovoria, že na to musíte mať silný žalúdok a pri predaji služieb potrebujete zasa počiatočný kapitál.  A potom, veď pomaly každý už niečo predáva formou multi level marketingu. Najčastejšie kozmetiku, parfumériu, potravinové doplnky, čistiace prostriedky a podobné drobné veci domácej spotreby. Na zlepšenie finančnej situácie vám skúsim ponúknuť iný  zaujímavý spôsob podnikania popri zamestnaní -  predajcu alebo sprostredkovateľa služby.

Pri podnikaní vychádzame z toho, že každý človek má v sebe ukrytý ohromný tvorivý potenciál. Faktom je, že len málokto ho využíva naplno. Väčšina svoj voľný čas zbytočne  premrhá ničnerobením alebo posedávaním pri televízoroch. Pritom sme všetci obklopení ľuďmi, s ktorými trávime množstvo času. Sú to rodina,  príbuzní, priatelia, kamaráti, spolužiaci, známi, kolegovia z práce a susedia. Keď  vás z nich niekto požiada o nejakú službu, je prirodzené, že  mu pomôžete. Robíme to tak aj my, keď potrebujeme pomôcť pri nastavení mobilu, oprave počítača, presťahovaní nábytku, maľovaní.  Keď si prečítame dobrú knihu, prípadne objavíme kvalitný a lacný výrobok, ihneď ich odporučíme svojim známym. Z toho vyplýva, že každý človek je súkromným predajcom služby či sprostredkovateľom nejakej informácie,  ale väčšinou nie na komerčnej báze.

Schopnosť človeka predávať službu alebo sprostredkovať  informácie  druhým je prirodzená súčasť spoločenského života. Pomôžte svojim známym a priateľom objaviť v sebe ich vlastný tvorivý potenciál predajcu a sprostredkovateľa informácií. K tomu, aby ste sa stali skutočným predajcom a sprostredkovateľom, potrebujete vedieť niečo, čo ľuďom pomáha zlepšiť podmienky života. Ak chcete niekomu uľahčiť život, musíte mať nejaké odborné  vedomosti. Potom sa už len treba naučiť schopnosť organizovať prácu iným a vytvoriť službu, ktorá ľuďom zlepší život.

Príklad:

Hovorí sa, že vyše 80% ľudí sú  finančne negramotní. Pritom každý človek sa vo svojom živote musí zaoberať peniazmi. Najjednoduchší spôsob podnikania sa mi javí naučiť sa umenie ako hospodárne pracovať s peniazmi. Ukážte ľuďom, ako si majú správne  urobiť rodinný rozpočet. Potom im vysvetlite, ako sa dajú znižovať základné výdaje na minimum a koľko peňazí pritom dokážu ušetriť. Učením základov finančnej gramotnosti  sa postupne stanete odborníkom. Pri vedení domácnosti sú fixné náklady a služby, ktoré musí využívať každý. Patria tu energie, telekomunikácie a úvery. Dodávatelia energií a služieb spojených s domácnosťou sa s vami radi podelia o zisk, keď im odporučíte nových zákazníkov.  Ukážte svojím známym v praxi, ako si znížia výdaje, keď dostanú výhodnejšiu cenu od konkurencie. Oni ušetria  a vy za to získate druhý príjem.

Predajca ponúka spotrebiteľom informácie a službu, ktorá im zlepší život pri vedení domácnosti.  Sú to vedomosti o tom, ako ušetriť výdaje na elektrinu, plyn, telekomunikácie,  povinné zmluvné poistenie auta, havarijné poistenie,  hypo úvery, spotrebné úvery. Za to dostáva od dodávateľov druhý  príjem.

 

Každé podnikanie je založené na tom, že ponúkam ľuďom službu alebo produkt, ktorý im zlepší životné podmienky. Najskôr sa niečo naučím, potom si to vyskúšam v praxi a nakoniec to začínam učiť ostatných. Ak sa dokážete podeliť o svoje informácie s veľkým počtom ľudí, zbohatnete. Okolo nás je mnoho príležitostí na podnikanie a preto buďte otvorení novým veciam. Nechajte si podrobne vysvetliť obchodnú príležitosť a keď sa vám bude pozdávať, skúste to. Druhý príjem vám zaručí vyššiu životnú úroveň a istotu pre vás a rodinu. Sprostredkovanie informácií a predaj služieb má veľkú perspektívu pre začínajúcich mladých ľudí bez kapitálu. V predaji získate potrebné skúsenosti, ktoré vás posunú ďalej. Kto chce zarábať, hľadá spôsob. Kto nechce, hľadá dôvod. Vyberte si!!!

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Maďari si nemajú z čoho vyberať, preto prežíva Bugár

Maďarskí voliči sú čoraz apatickejší a hľadajú alternatívu.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?