reklama

Aký budeš, rok 2013?

Pre mnohých to je veľká neznáma. Viacerých čaká množstvo prekvapení a neočakávaných udalostí, ktoré si nevieme ani v duchu predstaviť. Niekoho čaká šťastie a úspech, iného choroba či zranenie alebo jednoducho prídu o prácu. Niektorí sa nechajú viesť okolnosťami a nebudú sa stačiť čudovať, čo sa to s nimi deje. Povedia si, že to bol osud. Nájdu sa aj takí, ktorí vedia, čo chcú dosiahnuť a pôjdu si za svojim cieľom viac menej úspešne. Povedia si, že niečo vyšlo a niečo nie. A budú aj takí, ktorí si presne naplánujú svoj život a splnia si svoj cieľ. Koľko je ľudí, toľko je názorov a osudov, čo sa týka budúcnosti. Dnes som čítal v novinách aký bude rok 2013 a nie sú tam dobré prognózy. Všeobecne sa očakáva, že príde kríza. Keď sa opýtam ľudí, ako sa pripravili na rok 2013, tak sa na mňa pozerajú dosť čudne. Vnímam ten vyčítavý pohľad, ktorý dáva jasne najavo: „Ako to mám preboha vedieť?“ Ale potom ma napadá otázka: „A kto to má vedieť, keď nie Ty?“ Hovorí sa, že: „Ako si ustelieš, tak budeš spať.“ Tomu zatiaľ každý rozumie. Ale ako si vlastne ustlali, keď mnohí ani nevedia kde budú spať?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Keď sa pozerám do budúceho roka, tak mám dobrý pocit a teším sa naňho. Možno sa spýtate, prečo ten optimizmus, keď väčšina má obavy?

Hovorí sa, že zožneš len to, čo si zasial. Niektorí ľudia mi pripadajú ako farmári, ktorí nepoorali a nepohnojili svoju pôdu. Pre istotu narýchlo niečo zasiali a teraz čakajú, čo sa bude diať. Čo by sa malo diať? Ak budú mať šťastie a počasie to dovolí, tak nejakú úrodu zoberú. Ak nie, tak nič a potom sa vyhovoríme na počasie. Pripomína mi to ruletu, buď áno alebo nie. Niektorí stále tajne dúfajú, či dostanú nejaký grant alebo aspoň podporu od štátu. Kto sa príliš spolieha na druhých, dožije sa najpravdepodobnejšie najviac prekvapení a sklamaní. Tak isto je to aj v živote ľudí. Sú ľudia, ktorí sú pasívni, neplánujú si svoju budúcnosť a čakajú, čo príde. Ak sa „zadarí“, tak sa tešia. Ak nie, tak len skonštatujú, že ten rok nestál za nič. A opäť nič neurobia pre to, aby sa mali na ďalší rok lepšie. Ja to volám, že to je len také prežívanie. Bez poriadnej prípravy a plánovania činnosti je život ako lotéria.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetci sme dostali od Boha obrovský dar – mozog. Je len na nás, aby sme sa ho naučili využívať. Je dokázané, že ľudia využívajú kapacitu mozgu na 5 – 10%. To je presne na to, aby sme sa ako tak uživili. Ale našou úlohou a poslaním je, aby sme boli šťastní. Vlastnosťou mozgu je schopnosť myslieť. Preto sa musíme naučiť rozmýšľať o svojom živote a spôsoboch, ako ho urobiť zmysluplný. Sme slobodní ľudia. Slobodu nám dávajú naše schopnosti a vzdelanie. Nemyslím tým akademické vzdelanie, lebo to je zamerané na prípravu zamestnancov pre veľké korporácie. Neumožňuje rozvoj ducha, ale zameriava sa na odbornosť. Vysoká škola je len podmienka na získanie výhodnejšieho zamestnania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je smutné, že mladí ľudia prestávajú čítať. Niekde som sa dočítal, že až okolo 60% obyvateľov SR nečíta knihy. Na trhu je veľký výber kvalitnej motivačnej literatúry. Dozviete sa tam, ako niektorí ľudia, ktorí boli na tom rovnako ako vy dosiahli úspech. V knihách je návod na možnosti osobného rozvoja jednotlivca. Pre to, aby sme sa mali dobre slúži zamestnanie. Pre to, aby sme lepšie, je treba urobiť niečo navyše. Nielen to, čo ostatní, že si nájdeme nejakú prácu. To sa ukázalo ako nedostačujúce na spokojný život, lebo mzdy sú nízke. O tom, či budete dlhodobo spokojní a úspešní rozhoduje skutočnosť, ako využívate dobu od 16oo do 22oo. Buď tento čas strávite ničnerobením, oslavami a pozeraním na telku, alebo sa začnete zdokonaľovať v nejakej oblasti. Podarí sa to len tomu, kto sa začne zaujímať o lepšiu budúcnosť a zoberie svoj život do svojich rúk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na to, aby sme sa mohli osamostatniť a riadiť si život sami, potrebujeme určitú sumu aj ďalších vedomostí, ktoré sa neučia v škole. Tým je pravidelné vzdelávanie v oblasti komunikácie, návykov, vzťahov, rétorike, riadení času a manažmente. Po zvládnutí týchto nevyhnutných vedomostí si pokojne sadnite a premyslite si ako chcete, aby váš život vyzeral. Potom si dajte cieľ a poriadne si ho naplánujte. A potom začnite postupne pracovať na splnení prvého cieľa. Keď ho dosiahnete, dajte si ďalší. Postupným plánovaním a plnením malých cieľov sa dostanete k svojmu vysnívanému životu. Poviete si, že keby to bolo také ľahké, tak by to robil každý. Odkiaľ ten optimizmus? Z vlastného poznania, že je to také ľahké, len to treba skúsiť. To, čo robíte dnes ovplyvní vašu budúcnosť. Každé dnes má svoje zajtra. Viem presne, čo som doteraz urobil pre to, aby som sa mal v budúcnosti lepšie. Nenechal som nič na náhodu a osud. Neverím na náhody ani na osud. Jedno však viem určite, a to, že čo si nespravím, nebudem mať. Viem, že bez vzdelania budem závislí na tých, čo ho majú. Viac menej viem, čo budem robiť a aké výsledky môžem očakávať v budúcom roku. Viem, že sa mi môže všeličo prihodiť, ale moje smerovanie to príliš neovplyvní. Som optimista preto, lebo mám jasný cieľ a na všetko som sa dôkladne pripravoval. Do budúceho roku idem s jasne naplánovanou činnosťou, ktorá je pre mňa istotou, že keď si splním svoje povinnosti, budem odmenený. Viem, že som tohto roku poctivo trénoval a že na budúci rok musím podať štandardný výkon. Viem tiež, že len keď osobne zlyhám a vykašlem sa na to, budem neúspešný. Viem, že mám osobnú zodpovednosť za výhry aj prehry a nemôžem ju zvaliť na druhých. Je to ten pocit, keď má športovec natrénované a teší sa na zápas. Pripravil som si aj finančnú rezervu na neočakávané výdavky, alebo nepredvídané výkyvy mojej produkcie. Preto som taký optimista, lebo si všetko dopredu plánujem. Kto neplánuje, plánuje si neúspech. Prajem vám veľa úspechov v roku 2013.

Ján Zbojek

Ján Zbojek

Bloger 
  • Počet článkov:  134
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Spisovateľ, podnikateľ, vedúci seminárov, prednášateľ, ktorý sa zaoberá výskumom duševných schopností človeka, rozvojom osobnosti a úspechom. Zakladateľ Akadémie FG - Školy úspechu zameranej na nezávislosť ľudí vo financiách a zdraví. Učí novému systémového spôsobu myslenia, ktorý vytvára netradičný pohľad na systém zdravia a bohatstva človeka. Viac info na: www.akademiafg.sk Zoznam autorových rubrík:  Finančná gramotnosťPodnikanieÚspechVzdelanieNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu