Vzdelávanie a prísun informácií musíme chápať ako duchovnú moc, ktorá nám pomáha získať kontrolu nad svojim životom. Pre nás sú významné hlavne dôležité vedomosti a skúsenosti zamerané na rozvoj nášho života. Informácie získané vzdelávaním nám majú slúžiť ako potrava pre myslenie. Každý človek by mal byť pánom svojho myslenia a rozhodovať o smerovaní svojho života. Na to však potrebujeme vedieť čo chceme v živote dosiahnuť a zadať si osobný cieľ. Potom prichádza na rad osobná disciplína a aktívne vyhľadávanie účelových vedomostí. Väčšina ľudí ešte stále slepo preberá hotové cudzie názory a myšlienky ostatných. Mnohé sú už zastarané, neplatné a niekedy dokonca namierené proti nám.
Skúsenosti úspešných ľudí hovoria, že sa nedá riešiť naraz veľké množstvo myšlienok, ktoré nám víria v hlave. Niekedy stačí jedna dobrá myšlienka. Keď ju dokážeme izolovať a potom sa koncentrujeme len na ňu, napokon sa z nej zrodí ohromná vec. Preto by sme sa mali zamerať len na tie informácie a vedomosti, ktoré nám pomáhajú zlepšovať život a posúvajú nás v osobnom rozvoji. Musíme starostlivo vyberať, čo budeme čítať a aké vedomosti budeme odteraz nadobúdať. Pripomínam, že vedomosti, ktoré nie sú použiteľné v praxi majú pre nás nulovú hodnotu.
Vedomosti musia byť nadobúdané účelovo, ináč strácajú pre človeka zmysel. Každá myšlienka má zmysel len vtedy, keď ju dokážeme účelne uviesť do praxe. Správnosť tej ktorej myšlienky dokáže potvrdiť len taká činnosť, ktorá je zameraná na prospech človeka alebo spoločnosti. Každý by mal hľadať také informácie, ktoré slúžia pre jeho osobný rozvoj. Pri nadobúdaní vedomostí by sa mala dodržiavať určitá postupnosť. Všetko má svoj prirodzený vývoj a to platí aj o vzdelávaní človeka.
Každý človek sa zaujíma o niečo iné, ale v škole sa učíme stále tie isté veci. Polovica mladých všeobecne vzdelaných, ale pre život nepripravených ľudí končí na Úrade práce. Postupom času si nájdu prácu a tam sa opäť učia jednostranne zamerané veci. Mnohí sa počas života nedostanú k tomu, aby robili to, čo ich baví. Štatistiky hovoria, že vyše 60% ľudí nerobí to čo vyštudovali. Len okolo 20% ľudí robí to, čo ich skutočne baví a naplňuje. Viete si predstaviť, aká je potom produktivita práce?
Vedomosti by mali byť účelovo zamerané na oblasť, v ktorej sa chceme realizovať. Ku vzdelávaniu musíme pristupovať individuálne s dôrazom na postupné získavanie usporiadaných vedomostí v presnom poradí. Najskôr prichádza myšlienka, potom nasleduje slovo a nakoniec čin. Nadobudnuté vedomosti sa prejavia v zmene myslenia. Napokon sa musia myšlienky potvrdiť v praxi, aby sme získali potrebnú skúsenosť. Skutočnú hodnotu majú pre nás práve skúsenosti. Bez nadobudnutej skúsenosti je to len mrhanie drahocenným časom a energiou. Skutočnou osobnosťou sa môže stať len samostatne mysliaci človek, ktorý sa sústredí vždy na jednu myšlienku a pracuje na nej dovtedy, dokiaľ ju nezrealizuje.
Človek, ktorý sa nenaučí umenie udržiavať si zdravé myšlienky je vo svete stratený.
Človek, ktorý preskakuje z jednej myšlienky na druhú je nespokojný.
Človek, ktorý preberá myšlienky ostatných býva sklamaný.
Človek, ktorý nemá vlastné myšlienky je nešťastný.
Človek, ktorý nerozmýšľa vlastne nežije.
Len ten, čo sa pravidelne vzdeláva, rozmýšľa a plní si vlastné ciele môže byť šťastný.